Klachtenprocedure veiligheid

Bij De Kapberg besteden we veel aandacht aan Veiligheid. We vinden dit erg belangrijk.

In de loop van het jaar 2025 willen wij graag het veiligheidscertificaat “Veilige paardensport” behalen. Een belangrijk onderdeel hiervan is dat iedereen meedenkt- en doet om de veiligheid binnen De Kapberg te waarborgen.

Geef uw vragen, klachten en ideeën op het gebied van veiligheid door aan uw instructeur. Wij kunnen dan verbeteringen in gang zetten!

Als u onverhoopt toch klachten heeft over het naleven van de veiligheidseisen bij De Kapberg, dan horen we dat graag zo spoedig mogelijk. Op deze wijze kunnen we een onveilige situatie snel oplossen. Alle klachten behandelen wij op dezelfde manier:

• Dien uw klacht mondeling in bij Tjeerd Buitinga, preventiemedewerker.
  • Als de klacht niet naar behoren wordt afgehandeld, dan kunt u uw klacht binnen twee weken schriftelijk indienen bij: Stichting De Kapberg, Dijksweg 69, 7556 KA Hengelo ter attentie van Het bestuur. De klacht dient duidelijk omschreven te worden met een heldere onderbouwing van uw standpunt en kan nooit anoniem worden ingediend.
  • Binnen twee weken ontvangt u schriftelijk een antwoord voor of namens het bestuur van Stichting De Kapberg.
  • Als u zich niet kunt vinden in het antwoord of u heeft klachten over aangelegenheden rondom veiligheid en/of het veiligheidscertificaat in het algemeen, en kunt u hierover geen overeenstemming bereiken met de eigenaar, dan kunt u deze uitsluitend schriftelijk en niet anoniem indienen bij het Stichting Veilige Paardensport, Postbus 3040, 3850 CA Ermelo.
  • Stichting Veilige Paardensport zal u binnen twee weken informeren over de wijze waarop uw klacht wordt behandeld.